• Švýcarsko 2022

• 07.10.2022 12:29
      • Ve dnech 25. 9. - 30. 9. 2022 se uskutečnila výprava němčinářů do jedné z nejoblíbenějších německy mluvících zemí, kterou je Švýcarsko.
      • Zde jsme strávili úžasných pět dní plných zábavy a pestrých zážitků.
        První den jsme navštívili malebné poklidné městečko Lucern, které leží v samém středu Švýcarska. Zde jsme se prošli po významném dřevěném mostě a poté navštívili Dopravní muzeum, které se nám velice líbilo. Bylo zde skoro vše, od letadel přes motorky až po vlaky. Poté nás svým kouzlem doslova uchvátila přilehlá čokoládovna Lindt, plná jen té nejlepší čokolády. Večer jsme potom dojeli do města Saas-Grund, kde jsme se úspěšně ubytovali.

Druhý den jsme se vydali na patnáctikilometrovou kilometrovou túru do údolí Saastal. Nejprve jsme vyjeli lanovkou na Kreuzboden a pak se dali na cestu k horské chatě Berghotel Almagelleralp. Výhledy z této cesty si mnozí z nás budou pamatovat ještě velmi dlouho.
        Ani následující den jsme nezaháleli a vydali se vstříc novým zážitkům. Vzhledem k tomu, že nám počasí nepřálo, se stalo tentokrát naším cílem Olympijské muzeum v Lausanne. Zde jsme se dozvěděli celou řadu informací o spoustě významných osobností a o olympijských plánech do budoucna. Odpoledne jsme navštívili čokoládovnu Cailler. Součástí prohlídky byla na konci i ochutnávka jednotlivých druhů čokolády.
        Čtvrtý den jsme se vypravili navštívit partnerské Gymnázium v Brigu.
        Poslední den jsme se vydali do krásného městečka Zermatt. Sem se nesmí jezdit ani autem ani autobusem, a tak jsme na toto místo dojeli vlakem. Na nedalekou dominantu této oblasti – horu Matterhorn, jsme se bohužel nedostali, ale místní kostel a romantické uličky Zermattu nám to bohatě vynahradily.
        Po této návštěvě jsme se vypravili na zpáteční cestu, která byla poněkud náročná a zdlouhavá. To ale nepokazilo úžasný dojem z celé výpravy.
        Všichni jsme si tento pobyt velice užili, za což bychom chtěli poděkovat našemu pedagogickému dozoru, především paní profesorce Špryncové.